آپاراتwhatsappاینستاگرام

نقش مینرال ها در بدن

نقش مینرال ها در بدن
به مواد معدنی ابزار بدن گفته می شود، برای تمام فعالیت های بیوشیمیایی مانند تولید آنزیم ها، هورمون ها، تولید انرژی و به طور کلی برای فعالیت تمام بخش های بدن مورد استفاده قرار می گیرند.به عنوان مثال بدن از عنصر روی برای تولید بیش از 100 آنزیم از جمله آنزیم های گوارشی، تولید پروتئین، تبدیل مواد غذایی به انرژی، تولید اسپرم و غیره، از کلسیم برای تولید ناقل های شیمیایی بین سلولی، تبدیل چربی به انرژی و برای ترمیم استخوان ها و دندان ها، از آهن برای تولید گلبول های قرمز خون، از منیزیم برای تنظیم ضربان قلب و فشار خون، تولید ATP، تولید بیش از 400 آنزیم و غیره استفاده می نماید. به عبارتی هر یک از مواد معدنی نقش های متعددی در بدن ایفا می نمایند. بسیاری از بیماری ها و مشکلات ارتباط مستقیم با عدم توازن میزان مواد معدنی در بدن دارند.
مینرال هم مانند ویتامینها، نقش کوآنزیمها را ایفا می ‌کنند. آن‌ها این امکان را به بدن می‌دهند تا وظایف خود را به درستی انجام دهد. چون تمام فعالیت‌های آنزیمی به عناصر معدنی وابسته است، بنابراین وجود این مواد برای استفاده صحیح از ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر ضروری است.
ویتامین ها و مواد معدنی از مواد مغذی ضروری هستند که بدن ما برای کار صحیح به آنها نیاز دارد. بیشتر ما با خوردن یک رژیم غذایی متعادل سالم، تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت می کنیم.

تفاوت ویتامین و مینرال چیست ؟

اگرچه ویتامین و مینرال ها همگی به عنوان مواد مغذی محسوب می شوند، اما از لحاظ پایه ای با هم تفاوت دارند. ویتامین ها مواد آلی هستند که می توانند به وسیله گرما، هوا و یا اسید تجزیه شوند. مینرال مواد معدنی هستند که ساختار شیمیایی خود را حفظ می کنند. این بدین معنا است که مواد معدنی در خاک و آب به راحتی از طریق گیاهان، ماهی ها، حیوانات و مایعاتی که مصرف می کنید، راه ورود به داخل بدن را پیدا می کنند. اما ورود ویتامین ها به داخل بدن انسان از طریق مواد غذایی و سایر منابع سخت تر است. زیرا پخت و پز، ذخیره و قرار گرفتن در معرض هوا به راحتی می تواند این ترکیبات شکننده را غیرفعال کند.
 
برای انجام سه کار اصلی به مواد معدنی نیاز داریم:
  •  استحکام دندان ها و استخوان ها
  • کنترل مایعات بدن در خارج و داخل سلول ها
  •  غذایی که میخوریم به انرژی تبدیل شود
مواد معدنی در غذاهایی مانند غلات، نان، گوشت، ماهی، شیر، لبنیات، آجیل، میوه (به خصوص میوه های خشک) و سبزیجات یافت می شود.
ما به برخی مواد معدنی بیشتر از سایر مواد معدنی نیاز داریم. به عنوان مثال ما نیاز بیشتری به آهن، روی، ید، سلنیوم، مس، کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، سدیم ، پتاسیم و کلرید داریم.